skip to Main Content

Tijdens een les komen veel verschillende aspecten aan bod zoals lichaamshoudingen, ademhalingstechnieken, ontspanningsoefeningen en mindfulness. Je brengt lichaam en geest met elkaar in balans en leert in het “nu” te zijn. Iedereen kan aan de lessen deelnemen, want houdingen kunnen aangepast worden naar je eigen niveau.

Lees hieronder meer over de inhoud van de lessen die wij bieden.

Privéles Yoga (ook zwangerschapsyoga)

Heb je hulp nodig in je ontwikkeling dan kun je kiezen voor een privéles. Er zijn goede mogelijkheden als je bijvoorbeeld rugklachten hebt, bekkenproblemen, nekklachten, schouderklachten, darmproblemen, moeite met je ademhaling en/of ontspanning.

Wil je priveles zwangerschapsyoga volgen, dan kan dat. Er verandert veel bij een vrouw tijdens de zwangerschap, zowel fysiek, emotioneel als mentaal. Wil je zwangerschapsyoga liever niet in groepsverband volgen of heb je behoefte aan enkele lessen dan kun je kiezen voor privéles. De lessen stemmen we dan helemaal af op wat er voor jou nodig is.

Restorative / Yin Yoga

Een rustige les met afwisseling van technieken uit oa yin yoga, restorative yoga en mindfulness. Er is veel aandacht voor ontspanningstechnieken en ademhaling. Het helpt om het zenuwstelsel te kalmeren zodat je meer rust en helderheid kunt ervaren. We sluiten de les regelmatig af met Yoga Nidra.

Hatha Yoga

Je bent op een rustige manier bezig met verschillende houdingen en ademhalingsoefeningen. De basis ligt bij een lange en ontspannen wervelkolom, stabiliteit in de gewrichten en versterking van de ledematen. Zo krijgt het lichaam ruimte om te openen en te versterken waar nodig. De verschillende oefeningen zijn zo op elkaar afgestemd dat het hele lichaam goed kan gaan ontspannen en de energie vrij kan gaan stromen.

Flow Yoga

Dit is een vrij intensieve vorm van yoga waarbij houdingen vaak wat uitdagender zijn. Door de zwakkere spieren te versterken kan er balans komen rondom gewrichten. Het is belangrijk de voorzijde van het lichaam steeds meer te openen en de ledematen te versterken wat de druk meer van de wervelkolom kan halen. Dat geeft vrijheid op allerlei vlakken. De les is geschikt voor mensen die op een actievere manier meer ontspanning willen brengen in hun leven.

Ashtanga Power Yoga

Een intensieve en dynamische yoga vorm waarbij houdingen vloeiend in elkaar overlopen. In combinatie met Ujjayi ademhaling wordt een interne hitte gecreëerd wat helpt om afvalstoffen beter af te voeren. Er is veel aandacht voor uitlijning en hoe je de houdingen veilig kunt houden. Door regelmatige beoefening kun je een sterk, lenig en gezond lichaam krijgen waarbij je je fitter, kalmer en energieker voelt.

Bedrijfsyoga

Steeds meer bedrijven willen hun medewerkers iets bieden om de werkdruk te verminderen. Yoga is daarbij een uitstekende keuze, want het heeft talloze voordelen. Zo heeft yoga een positieve invloed bij klachten als stress en RSI. Het helpt te (leren) ontspannen en de balans op het werk te vinden. Er zijn verschillende mogelijkheden om medewerkers met yoga in aanraking te laten komen. Interesse? Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie of een passende offerte.

Workshops

Workshop Yoga Nidra donderdagavond 11 oktober van 19.00 tot 21.00 uur

Een interessante en leerzame workshop hoe je Yoga Nidra toe kan voegen in je leven. Yoga Nidra kun je zien als een vorm van diepe ontspanning/meditatie. Ze vertalen het ook wel met yoga slaap. En het mooie is, iedereen kan het. Het heeft talloze gezondheidsvoordelen waarbij vooral het stressniveau verlagen en belangrijke is. Daardoor kan er een helende werking ontstaan in het hele systeem. Door regelmatige beoefening kun je steeds makkelijker naar de ontspanning toe. Laat je meenemen in een avond met oefeningen, informatie en een heerlijke Yoga Nidra. Zodat je kunt ervaren wat het voor jou kan doen!

De workshop is toegevoegd in Momoyoga op 11 oktober en je kan kiezen voor “workshop Yoga Nidra” als kaart. Deze is te volgen voor € 25,-.

In al onze lessen passen we Pralaya Yoga toe. Onze Amerikaanse leraar Robert Boustany heeft deze vorm bedacht en uitgewerkt. Hij heeft de houdingen zo aangepast dat ze gunstig kunnen werken voor onze Westerse manier van leven. Je kunt het lichaam vrijer maken door oa het bindweefsel (fascia) in je lichaam los(ser) te maken en bepaalde spieren te versterken. Door goed uit te lijnen en stabiliteit te brengen rondom gewrichten kan het lichaam weer in balans komen. Daardoor kan de energie beter gaan stromen wat kan helpen om allerlei “klachten” te verminderen. De houdingen kunnen goed ondersteunen bij o.a. rugklachten, nek- en schouderklachten, bekkenproblemen, knieproblemen en stress.

Back To Top